52 3897080 | Przedszkole Gminne w Więcborku "Niezapominajka" , ul. Gdańska 13, 89-410 Więcbork, e-mail: pg.wiecbork@wp.pl

Od zabawy do nauki

Przedszkole Gminne w Więcborku

NIEZAPOMINAJKA

Muchomorki

gryzb

 

 

Grupa „Muchomorki” to my 3-4-5-6 latki.

Prowadząca: mgr Dorota Szymkowiak

Pedagog: mgr Sylwia Brożek

 

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńcze na miesiąc kwiecień:  

1. DBAMY O NASZĄ PLANETĘ

  • Poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczyciel­skiej działalności ludzi.
  • Wyrzucanie śmieci do kosza
  • Sprzątanie placu zabaw, np. w czasie Dnia Ziemi

2. DBAJMY O ZDROWIE

  • Dzieci poznają czynniki sprzyjające zdrowiu, aby utrzymać zdrowie fizyczne i psychiczne.

3. WIELKANOC

  • Poznawanie rzeczywistości społeczno-kulturowej poprzez przypominanie tradycji rodzinnych, regionalnych.
  • Wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności dziecka.

4. POLSKA TO MÓJ DOM

  • Nabywanie poczucia tożsamości narodowej i europejskiej.
  • Poszanowanie odmienności innych ludzi poprzez poszukiwanie wspólnych wartości.                          
  • Uczenie się nawiązywania serdecznego kontaktu z innymi.

 

Piosenka miesiąca:

„Pisanki”

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

 

 

Informacje dla rodziców / opiekunów:

WYCIECZKA DO TORUNIA AKTUALNA

WYJAZD 8.45, POWRÓT 17.00-17.30

  • Dnia 12 marca wyjeżdżamy na wycieczkę do Torunia.

Zgodnie z planem wyjazd z przedszkola o godz.8.45 a planowany powrót około godziny 17-17.30 Dzieci otrzymują w tym dniu suchy prowiant z przedszkola.

Prosimy o zgłoszenie u wychowawcy, które dzieci maja chorobę lokomocyjną i zaopatrzenie ich w odpowiednie środki( tabletki na chorobę lokomocyjną)

  • W tym miesiącu poznamy kolejne litery alfabetu : h, j, f

Bardzo prosimy o utrwalanie liter, zabawy z sylabami, tworzenie zdań i wyrazów na podany temat.

Zachęcamy do utrwalania z dziećmi cyfr w zakresie 10 , rozwiązywania zadań na dodawanie i odejmowanie( na konkretach)  w tym zakresie.

 

Wprowadzamy w świat wartości: rodzina, wspólnota, ojczyzna, naród…

Uczymy tego, co najważniejsze:

  • Doświadczenia emocjonalno-społeczne:

– budowanie poczucia tożsamości indywidualnej i grupowej, m.in. poprzez uświadamianie przynależności do rodziny, społeczności lokalnej, narodu, przy jednoczesnym rozbudzaniu poczucia przynależności do wspólnoty ludzi na całym świecie – począwszy od rozumienia określenia mój adres po określenia moja miejscowość, mój kraj;

– rozwijanie poczucia dumy z przynależności do lokalnej społeczności i do narodu m.in. poprzez rozbudzanie zainteresowania własną miejscowością i krajem, zapoznanie z herbem miejscowości, godłem, flagą i hymnem Polski, ważnymi miejscami, postaciami, obyczajami, wysłuchanie legend i historii związanych z powstaniem państwa polskiego;

– rozwijanie umiejętności budowania dobrych relacji m.in. poprzez okazywanie życzliwości w codziennych sytuacjach, zgodne współdziałanie w zespole;

– rozwijanie umiejętności organizowania sobie zabawy i zajęć w czasie przeznaczonym na zabawy dowolne.

Warto porozmawiać o… tym, co to znaczy kochać swoją ojczyznę!

  • Warto rozmawiać z dzieckiem o tym, czym jest ojczyzna i jak w praktyczny sposób możemy wyrażać swoją miłość do ojczystego kraju. Warto uświadamiać dziecku, że ojczyzna to wszystko, co wokół nas – nasz dom, nasze podwórko, sąsiedzi, przedszkole, koleżanki i koledzy, pani nauczycielka, sklep i pani sprzedawczyni, park, w którym spacerujemy w niedzielne popołudnie… I jeśli będziemy dbać o to, co wokół nas i o to, żeby nam się dobrze żyło, to w ten sposób będziemy kochać ojczyznę.

 

Wprowadzamy w świat wartości: szacunek, tradycja, wspólnota, pamięć…

Uczymy tego, co najważniejsze:

  • Doświadczenia emocjonalno-społeczne:

– wdrażanie do zachowania porządku w najbliższym otoczeniu;

– budowanie postawy pokory i posłuszeństwa wobec rad dorosłych poprzez dokonanie oceny złego zachowania przemądrzałego bohatera wiersza;

– wdrażanie do kulturalnego zachowania przy stole;

– kształtowanie poczucia estetyki i doświadczanie przyjemności z oglądania dekoracji;

– budowanie tożsamości dziecka jako członka większej grupy o podobnej kulturze i tradycji;

– czerpanie radości ze wspólnego kultywowania wielkanocnych tradycji (robienie dekoracji, sianie rzeżuchy);

– doskonalenie umiejętności współpracy i współdziałania z partnerem.

 

Jak wspierać dziecko?

  • Chociaż przed świętami może się wkraść w życie rodziny pośpiech i zamieszanie, to ważne, żeby dzieci nie odsyłać na czas świątecznych przygotowań do telewizora czy komputera. Nawet jeśli przygotowanie ciasta wspólnie z dzieckiem zajmuje dwa razy więcej czasu, to nie jest to czas zmarnowany, bo dziecko oprócz doskonalenia koncentracji uwagi, sprawności manualnej, umiejętności wykonywania złożonych poleceń, uczy się czegoś jeszcze ważniejszego – tego, że jest częścią większej wspólnoty.

Warto porozmawiać o… zdrowym stylu życia!

Wspólne zastanowienie się i rozmowa na temat zdrowego stylu życia, zwyczajów, które warto wprowadzić w domu, aby dbać o zdrowie będą znakomitą inwestycją w zdrowie całej rodziny i w kształtowanie poczucia odpowiedzialności za stan swojego zdrowia. Warto wspólnie poszukać informacji na temat tego, jakie zwyczaje pomagają dbać o zdrowie, jakie produkty są zdrowe i dlaczego…

 

Galeria:

Dzieci dowiedziały się z czego zrobiony jest świat oraz poznały pojęcie przeszłość.  Bawiły się w archeologów oraz tworzyły własne pudełko czasu co pozwoliło im zrozumieć pojęcie upływu czasu. Zabawa była ciekawa i dostarczyła dzieciom wiele radości i nowych wiadomości. Dziękujemy rodzicom za pomoc w utworzeniu „Kącika Babci i Dziadka”.

 

Świętujemy urodziny kolegów i koleżanek z naszej grupy.

 

Gabryś „Prawa ręka” czyta dzieciom bajkę.

 

Dzień Babci i Dziadka.

 

Tak przygotowywaliśmy się do Dnia Babci i Dziadka.

 

Grupowe spotkanie przy choince.

 

Przedszkola wigilia.

 

Dzisiaj piekliśmy świąteczne ciasteczka. Było dużo radości i pracy. Pachniało świętami w całym przedszkolu.

 

Z wizytą w Bibliotece. Spotkanie z Mikołajem.

 

Wizyta Mikołaja.

 

Tak bawiliśmy obchodząc Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnością. Pamiętajmy Jesteśmy różni A jednak tacy sami.

 

Zabawy andrzejkowe w naszej grupie.

 

Wizyta Państwa Chmielewskich, którzy w ciekawy i interesujący sposób opowiedzieli dzieciom historie powstania różnych gatunków miodu. Przekazali również miód dla dzieci, za który serdecznie dziękujemy.

 

Dzień Pluszowego Misia – integracja z grupą „Kukułki”.

 

Cudowne, wesołe i bardzo pouczające przedstawienie Trzy Świnki w teatrze Buratino.

 

Ziemniaczane stworki. Praca dzieci wraz z rodzicami. Dziękujemy. Wszystkie są cudowne i niepowtarzalne.

 

„Muchomorki” z wizytą w Jednostce Wojskowej w Nieżychowicach.

 

Gościliśmy w naszej grupie panów policjantów z naszego posterunku.

 

Dzień Przedszkolaka