Grupa „Wiewiórki” to my 3-4-5- latki.
Prowadząca: mgr Halina Rybarczyk, mgr Lucyna Stasiewska
Zamierzenia Dydaktyczno – Wychowawcze na miesiąc Marzec 2025 r
Marcowa pogoda
Poszerzanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych i symboli pogodowych
Poznanie obrazu graficznego głoski g, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej.
Rozwijanie zmysłu dotyku,rozwijanie umiejętności klasyfikacyjnych
Utrwalenie wiadomości na temat oznak pór roku, zapoznanie z zawodem ornitologa,doskonalenie aparatu mowy. Utrwalanie znajomości nazw kolorów-tęcza
Kształtowanie umiejętności przeprowadzania eksperymentów.
W wiosennym ogrodzie
Poszerzanie wiedzy na temat roślin ogródkowych
Poznanie obrazu graficznego głoski c, rozwijanie słuchu fonemowego,doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej.
Doskonalenie umiejętności przeliczania,dodawania i odejmowania
Utrwalenie wiadomości na temat uprawy i pielęgnacji roślin.
Cztery żywioły
Poszerzanie wiedzy na temat żywiołów oraz ich wpływu na nasze życie, kształtowanie umiejętności przeprowadzania eksperymentów
Poznanie obrazu graficznego głoski w, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej.
Poszerzanie wiedzy na temat skarbów ziemi oraz ich wykorzystywania, rozwijanie umiejętności matematycznych w zakresie dodawania
Zapoznanie ze sposobem wzywania pomocy w sytuacji zagrożenia, utrwalenie znajomości numerów alarmowych.
W teatrze i kinie
Poszerzanie wiedzy na temat kina i teatru.
Poznanie obrazu graficznego głoski z,Z na podstawie wyrazu „Zegar”analiza i synteza słuchowa, ćwiczenia fonacyjne.
Poszerzenie wiedzy na temat psów, poszerzanie wiedzy przyrodniczej,rozwijanie umiejętności logicznego myślenia.
Piosenka do nauki „ Promyk słońca”
1.Promyk słońca wyjrzał zza chmury
I zobaczył świat szarobury
I pomyślał :Kto tu pomoże?
Świat taki szary być nie może.
Ref: Kto obudzi pąki kwiatów ?{ wiosna }
Kto pokaże gniazda ptakom ?{wiosna}
Kto wygoni misia z nory ? {wiosna}
Zazieleni pola, bory ?{ wiosna}
2.Promyk słońca spotkał wiosenkę
I zaśpiewał krótką piosenkę
Daj wiosenko kwiatów troszeczkę
I obudż misia, obudż rzeczkę.