GDY ZROZUMIEMY, CZEGO DZIECKO UCZY SIĘ, SAMI, BĘDZIEMY LEPIEJ WIEDZIEĆ JAKIM MOŻE STAĆ SIĘ DOROSŁYM.
NIGDY NIE POMAGAJMY DZIECKU, KTÓRE SĄDZI, ŻE POTRAFI SAMODZIELNIE WYKONAĆ ZADANIE.
Zamierzenia:
WSPOMAGANIE AKTYWNOŚCI W ZAKRESIE
I )Sfera aktywności swobodnej – poznawczej | II)Sfera aktywności emocjonalno – społecznej | III)Sfera aktywności sensorycznej ,twórczej | IV)Sfera aktywności muzyczno – ruchowej |
Zabawy w kącikach tematycznych typu kuchnia ,sklep ,dom
●Dokonuje wyboru zabawy
Inicjuje zabawę wg zainteresowań ●Dokonuje wyboru aktywności ●Dokonuje wyboru materiałów ●Porządkuje miejsce zabawy |
Budowanie poczucia własnej wartości
●Poznaje ,nabiera , ustala : Zasady Normy Prawa Nawyki |
Usprawnia motorykę
●Maluje ●Rysuje ●Lepi ●Drze ●Gniecie ●Pociera buduje Doświadcza i bada ●Miesza ●Przelewa ●Przesypuje Doświadcza za pomocą zmysłów ●Wącha ●Smakuje ●Słucha ●Obserwuje ●Bawi się wodą ,piaskiem I w wodzie i w piasku |
Wspiera rozwój fizyczny poprzez
●Zabawy improwizowane ●Zabawy naśladowcze ●Zabawy terenowe ●Pokonuje przeszkody ●Ćwiczy elementy jogi ●Słucha muzyki ●Rozróżnia dźwięki z otoczenia ●Tworzy dźwięki ●Tworzy muzykę ●Łączy ruch z muzyką ●Konstruuje instrumenty i gra |
Budowanie poczucia własnego bezpieczeństwa – budowanie wzajemnych relacji
●zna opiekunów ●zwraca się do nich po pomoc ●zna dzieci towarzyszące mu w codziennych czynnościach ●Orientuje się w schemacie własnego ciała ●Orientuje się w otoczenie – zna miejsce zabaw , zabawek , miejsce spożywania posiłków ,miejsce załatwiania potrzeb higienicznych Nauczanie wartości : ●Tolerancji ●Szacunku |
|
||
Wspieranie samodzielności – podejmuje próby
●Ubierania się ●Rozbierania ●Mycia raczek ●Zaspakajania potrzeb fizjologicznych ●Zapinania guziczków i ,zamka ●Podejmuje próby „wiązania „ ●Podciągania części garderoby ●Posługiwania się sztućcami ●Nakładania jedzenia na talerzyk ●Picia z kubka ●Dokonywania wyboru pokarmu |
|||
Wspieranie w przybliżaniu najbliższego otoczenia
●Poznaje swoje ciało ●Dostrzega rozmieszczenie przedmiotów w przestrzeni ●Słucha utworów literackich Bajek ,wierszy ,opowiadań ●Ogląda obrazy , rysunki ●Poznaje przyczyny i skutki |