Ramowy rozkład dnia- wg zaleceń podstawy programowj
- Co najmniej 1/5czasu przeznaczona na zabawę , głównie swobodną , przy niewielkim udziale nauczyciela( co najmniej 1 godzina)
- Druga godzina na pobyt na świeżym powietrzu
- Ok.1 godziny na zajęcia dydaktyczne
- Pozostały czas ok. 2 godzin nauczyciel musi przeznaczyć na czynności organizacyjne ( np. czynności samoobsługowe, praca wyrównawcza , realizacje przedsięwzięć o charakterze edukacyjnym itp..)
Ramowy rozkład dnia- wg zaleceń podstawy programowej
Otwarcie przedszkola Zabawy swobodne przy udziale nauczycielki Dziecko: – jest aktywne w zakresie organizacji życia, chętnie podejmuje działalność zabawową indywidualnie lub w małej grupie, usamodzielnia się, pomaga – uczestniczy w przygotowaniu pomocy do zabaw i zajęć – dokonuje świadomego wyboru aktywności, realizuje swoje zainteresowania i zaspokaja swoje potrzeby |
Zajęcia dydaktyczne Dziecko: – wykazuje naturalną chęć poznawania świata wszystkimi zmysłami – odkrywa i kreuje rzeczywistość podczas działań plastycznych, muzycznych, werbalnych – korzysta z różnych źródeł informacji w celu odnalezienia odpowiedzi na nurtujące pytania – potrafi zastosować różne pytania – uczy się akceptować inne sposoby myślenia i działania kolegów – pogłębia zdobyte wiadomości |
Spacery, wycieczki (tematyczne) Dziecko: – jest świadome korzyści płynących Pobyt w ogrodzie przedszkolnym |
Śniadanie – samoobsługa – toaleta poranna Obiad – czynności samoobsługowe Dowolne zagospodarowanie czynności Dziecko: – dokonuje swobodnego wyboru aktywności – realizuje swoje zainteresowania – wspólne sprzątanie sali Zamknięcie przedszkola |